header foto
 
Bestuursinfo

Meld je nu aan als vrijwilliger

Nieuws afbeelding 11-9-2024

Afgelopen weekend heb je ze misschien al zien hangen: de vrolijke posters. We zijn het seizoen weer fris begonnen met de eerste trainingen en (oefen)wedstrijden. We willen echter ook jullie aandacht vragen voor het belang van voldoende vrijwilligers. Zoals het gezegde gaat: vele handen maken licht werk, maar momenteel ontbreekt het onze club aan die helpende handen. We hebben gemerkt dat er genoeg leden zijn die graag iets extra's voor de club willen doen, maar niet precies weten wat de mogelijkheden zijn of waar ze zich kunnen aanmelden. Daarom hebben we hieronder een aantal vacatures voor je uitgelicht. Aanmelden voor al deze vacatures kan via [email protected].

Secretaris (PER DIRECT):
In het bestuur hebben we nu al bijna 2 jaar geen secretaris meer, dit is voor ons en de club echt een heel groot gemis. Als secretaris speel je een sleutelrol binnen de club. Je bent direct betrokken bij de belangrijkste beslissingen die de toekomst van de club vormgeven. Als secretaris houdt je de notulen bij tijdens bestuursvergaderingen, je bereid en beheerd de agenda, en het zorgt voor een goede archivering van belangrijke documenten. Daarnaast fungeer je als secretaris vaak als contactpersoon tussen het bestuur, leden, en externe partijen, waardoor je een centrale rol speelt in de communicatie en coördinatie binnen de vereniging. Deze uitdagende en dynamische rol kost je gemiddeld 1-2 uur per week, maar biedt je de kans om echt een verschil te maken!

Ledenadministratie (PER DIRECT):
Ook onze ledenadministratie is helaas per direct onbemand, uiteraard is er nog wel een fijne overdracht mogelijk! Alle nieuwe leden moeten natuurlijk ook in Lisa komen te staan en hebben wat basis informatie nodig wanneer zij net lid worden. Ook zijn er leden die zich willen uitschrijven uit de club. We bieden verschillende lidmaatschappen aan en zijn op zoek naar iemand die hier het overzicht in kan bewaren voor de club. Dit kost je gemiddeld minder dan 1 uur per week, kun je helemaal vrij inplannen en vanuit huis doen. Er zijn wel 2 wat drukkere periodes in het jaar, dat is aan het einde van het seizoen (uitschrijvingen) en aan het begin van het seizoen (nieuwe inschrijvingen).

Zaalcommissie (PER DIRECT):
Op dit moment hebben we niemand binnen de club die het zaalseizoen organiseert, dat betekend dat de mensen in de jeugdcommissie, scheidsrechterscommissie, wedstrijdsecretariaat en het bestuur dit er momenteel bij proberen te doen. Misschien kun je je nog herinneren dat het zaalseizoen afgelopen jaar hierdoor vrij rommelig verlopen is. Dus wil je je graag inzetten voor de club, maar niet het hele jaar vast zitten aan verplichtingen, dan is misschien de zaalcommissie een goed project voor jou! Samen werken aan de organisatie van het zaalhockeyseizoen; het reserveren van sportzalen, opstellen van trainingsschema, ondersteuning van trainingen en ook enkele avonden organiseren voor trainers, coaches en zaalscheidsrechters. De voorbereidingen starten altijd in september en tegen december is het hooguit een kwestie van de vinger aan de pols houden. Rond maart/april ben je weer even in de lucht want dan moeten de zalen voor het nieuwe jaar gereserveerd worden.

Seniorencommissie (PER DIRECT):
Als lid van de seniorencommissie ben je het aanspreekpunt voor de Heren- en Dames teams, maar ook voor de Sevens, Trimmers en 65+ teams van de club. Je ondersteunt de teams bij het samenstellen van hun teams voor het nieuwe seizoen, luistert naar hun vragen en feedback, en denkt mee over de mogelijkheden. Daarnaast ben je het luisterend oor voor het bestuur en draag je bij aan het nieuw leven inblazen van de seniorenlijn. Dit kost je gemiddeld 1-2 uur per week, flexibel in te plannen, en soms maak je tijd vrij voor gesprekken met de teams. Aan het einde van het seizoen kan het wat drukker zijn door de teamindelingen, maar als alles goed loopt, valt dit mee. Idealiter doe je dit met 2 of 3 personen, zodat je ook met elkaar kunt overleggen en brainstormen over ideeën.

Een greep uit de overige vacatures:
- vaste bar(groot)ouders (vaste gezichten achter de bar op bijv. vrijdagavond, zaterdag, zondag)
- veldscheidsrechters (invullen van fluitbeurten op zaterdag of zondag)
- uitbreiding scheidsrechterscommissie (o.a. inplannen en opleiden scheidsrechters)
- beheerder terrein (o.a. schoonhouden terrein en containers aan de straat zetten)
- ledenwerving (o.a. reclame maken voor MHCC en organiseren van activiteiten)
- uitbreiding sponsorcommissie (o.a. werven en behouden van sponsoren)
- webdesigner/webmaster (o.a. vernieuwen van de website en bijwerken van de inhoud)
- (bestuurslid) penningmeester per 01feb2025 (o.a. het bijhouden en bewaken van de inkomsten en uitgaven)
- (bestuurslid) algemene zaken per 01feb2025 (o.a. bijhouden groot onderhoud en contracten met derden)
- (bestuurslid) sponsor & communicatie per 01feb2025 (o.a. toezien op voldoende sponsoring en externe communicatie)

Of… loop je zelf ergens tegenaan waarvan je denkt, "hier zou ook wel eens wat mee moeten worden gedaan”, pak het op en laat het ons weten! Ook voor alle kleine klusjes zijn we jullie heel dankbaar. Maak je kenbaar via [email protected].

Namens het bestuur,

Maarten Neve, Taco Lucassen, Chris Maas, Rob Toepoel, Rim Stammes & Tanja Heijda

Reacties


Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws


Sponsoren

Agenda

12-10 Champagne proeverij